Przy odbiorze jachtu Czarterujący wpłaci Armatorowi kaucję w wysokości - (słownie: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _). Czarterujący wyraża zgodę, by kaucja została zaliczona przez Armatora, na poczet ewentualnych kar, kosztów napraw lub strat poniesionych przez Armatora w związku z nienależytym wykonaniem niniejszej umowy. Czarterowany jacht objęty jest ubezpieczeniem OC, JACHT CASCO (w podstawowym zakresie) na szkody przekraczające wartość kaucji gwarancyjnej wpłacanej przez Czarterującego przy odbiorze jachtu. W przypadku należytego wykonania niniejszej Umowy kaucja zostanie zwrócona Czarterującemu lub osobie przez niego upoważnionej.
Wpłat określonych w niniejszym paragrafie Czarterujący dokona gotówką w siedzibie firmy lub przelewem bankowym na konto: _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
W przypadku płatności w formie przelewu bankowego za dzień dokonania wpłaty uważa się dzień zaksięgowania wpłaty na koncie bankowym Armatora.
§ 4
Umowa o czarter jachtu nabiera mocy po podpisaniu kopii Umowy, dostarczeniu jej do siedziby firmy lub odesłaniu pocztą lub mailem na adres _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (nie dotyczy rezerwacji wykonanych i opłaconych online) i terminowej wpłacie zadatku o którym mowa w § 3 pkt.2. Nie uiszczenie zadatku w terminie powoduje rozwiązanie niniejszej umowy bez konieczności odrębnego powiadomienia.
§ 5
Warunki rezygnacji przez Czarterującego z najmu jachtu:
rezygnacja do 30 dni przed terminem określonym w § 2 pkt 1 – potrąca się opłatę manipulacyjną w wysokości 20% wpłaconego zadatku,
rezygnacja poniżej 30 dni przed terminem określonym w § 2 pkt 1 – potrąca się całość wpłaconego zadatku.
Jeżeli strony uzgodnią inny termin najmu jachtu, o tej samej ilości dni zmiany takiej nie uważa się za rezygnację, o której mowa w punkcie poprzedzającym. W przypadku zmiany terminu, Czarterujący zobowiązany jest uregulować różnicę w cenie za najem jachtu wynikającą z cennika Armatora, o ile cena w nowym ustalonym terminie jest wyższa. Zmiana taka skutkuje sporządzeniem nowej umowy najmu jachtu z oznaczeniem nowego terminu oraz ceny za wynajem.
§ 6
Przy odbiorze jachtu należy okazać podpisaną umowę o najem jachtu, potwierdzenie wpłaty zadatku, dokument uprawniający do prowadzenia jachtów, oraz dowód osobisty lub paszport.
Przekazanie i odbiór jachtu odbywa się na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego. Uwagi i zastrzeżenia dotyczące stanu technicznego jachtu powinny być wpisane przez Czarterującego do protokołu zdawczo-odbiorczego. W przypadku sytuacji spornych przyjmuje się, że stan techniczny jachtu w momencie przyjęcia jest zgodny z protokołem zdawczo-odbiorczym.
Za zwierzęta na jachcie pobierana jest dodatkowa opłata w wys. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
§ 7
Czarterujący zobowiązany jest do zdania jachtu na warunkach określonych w § 2 pkt 2. Rejs należy planować tak, aby pogoda oraz inne okoliczności nie uniemożliwiły zdania najętego jachtu w terminie. Kara umowna za każdą rozpoczętą godzinę spóźnienia wynosi 30% ceny jachtu najmowanego za dobę (w dniu zdania jachtu). Paliwo do jachtu można uzupełnić w porcie macierzystym w cenie 6zł/l oraz opróżnić zbiornik na fekalia w cenie 30zł
Za jacht nieumyty/brudny/niesklarowany pobrana będzie opłata z kaucji zwrotnej w wys. _ _ _ _ _ _ _ zł
W przypadku, kiedy wartość kar umownych przewyższy wartość kaucji, Strony zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach ogólnych.
Czarterujący powinien używać jachtu zgodnie z dobrą praktyką żeglarską/motorowodną. W razie potrzeby nie opuszczać portu podczas silnych wiatrów. Przy wiatrach powyżej 6 w skali Beauforta obowiązuje zakaz opuszczania portu. Czarterującemu zabrania się podnajmu jachtu osobom trzecim.
§ 8
Armator zastrzega sobie prawo do podstawienia innego tej samej lub podobnej klasy jachtu, jeżeli z przyczyn niezależnych od firmy lub spowodowanych przez osobę trzecią lub innych niemożliwe będzie podstawienie zamówionego jachtu. W takim przypadku Czarterujący ma prawo odstąpienia od Umowy. W przypadku udostępnienia jachtu o niższym standardzie Armator zwraca różnicę kosztów, gdy udostępni jacht o wyższym standardzie Czarterujący nie ponosi dodatkowych kosztów.
§ 9
Armator zapewnia bezpłatny serwis jachtów na szlaku WJM w godz. 9.00-18.00. Zgłoszenia przyjmowane są telefonicznie na numer serwisowy podany w protokole zdawczo-odbiorczym.
Bezpłatny serwis obejmuje niesprawne wyposażenie jachtu, które uniemożliwia dalszą żeglugę. Za uszkodzenia wynikłe z niewłaściwej eksploatacji jachtu odpowiada czarterujący.
Nieuzasadnione wezwanie serwisu do jachtu poza teren przystani będzie obciążone wg stawki: 1zł/km netto + 120zł/rbg netto (czas pracy serwisu liczony jest od chwili wyjazdu do zgłoszonej awarii).
Jacht jest objęty ubezpieczeniem OC, JACHT CASCO w zakresie podstawowym. OWU jachtu znajdują się na stronie internetowej ubezpieczyciela PZU.
Czarterujący ponosi odpowiedzialność materialną za jacht z wyposażeniem w okresie objętym umową.
W przypadku awarii najmowanego jachtu Czarterujący zobowiązany jest przed podjęciem jakichkolwiek działań do porozumienia się z Armatorem. Jeżeli zaistniałe szkody kwalifikują się do likwidacji w zakresie JACHT CASCO lub OC, wstrzymuje się wypłatę kaucji do czasu uzyskania odszkodowania od ubezpieczyciela.
W przypadku likwidacji szkody w zakresie JACHT CASCO, czarterujący ponosi opłatę do wys. kaucji, o której mowa w § 3 pkt. 3 oraz franszyzy redukcyjnej ubezpieczenia w wys. 15% różnicy wynikającej z różnicy wartości szkody i kaucji.
Czarterujący odpowiada materialnie za szkody nie objęte ubezpieczeniem JACHT CASCO i OC.
W przypadku wyrządzenia szkody czarterujący zobowiązany jest do sporządzenia protokołu zdarzenia i przedstawienia niezbędnych dokumentów do likwidacji szkody przez ubezpieczyciela.
Reklamacje Czarterującego przyjmowane są w formie pisemnej w terminie 14dni od zakończenia najmu jachtu.
§ 10
Integralną częścią Umowy jest protokół zdawczo-odbiorczy, podpisywany przy odbiorze jachtu.
Spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez sąd Rejonowy odpowiedni dla Armatora.
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
W kwestiach nieuregulowanych w Umowie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Armator odpowiada za ustalenia zawarte w formie pisemnej.
Wszelkie zmiany Umowy muszą być dokonywane pod rygorem nieważności w formie aneksu do Umowy.